Google Zakupy to usługa, która przy wpisaniu do wyszukiwarki Google nazwy produktu, wyświetla w prawym rogu boks z propozycjami sklepów internetowych odnośnie danego produktu. W boksie zawiera się grafika i cena (z VAT). Taki rodzaj reklamy jest jednym z najbardziej efektywnych, w końcu Google’a w Polsce co miesiąc odwiedza około 20 milionów internautów! Dlaczego by nie skorzystać z reklamy na tak dużą skalę?

Największe znaczenie tego typu reklama ma w przypadku produktów droższych, rzadziej kupowanych. Jest to znacznie efektywniejszy sposób na reklamę niż rozpraszanie jej na różnych serwisach internetowych.

Musimy jednak pamiętać o:

Strukturze – rozdrabianie się na pojedyncze produkty nie ma zbyt wiele sensu. Najlepszym działaniem jest objęcie całej kategorii produktów oraz finansowanie poszczególnych grup produktów, w zależności od wyników.

Treści – Google pobiera dane o produktach w formacie XML ze sklepu. Należy zadbać, aby dane te były całościowe, zawierały informacje o rozmiarach i kolorach.

Integracji – warto zadbać o równoległe akcje SEO i AdWords w wyszukiwarce Google. Pozwala to uzyskać znacznie wyższe wyniki i szerokie dane o zachowaniu klientów, którymi można się posłużyć w kampanii Google Zakupy.

Licytacji – skuteczne zarządzanie budżetem (np. za kliknięcia)

Google Zakupy w przyszłości może poważnie zagrozić porównywarkom cen i innym podobnym serwisom. Jeśli masz sklep internetowy, który potrzebuje reklamy na wielką skalę, to świetna opcja. Połączona z content marketingiem i efektywnym pozycjonowaniem, może okazać się drogą do sukcesu twojego e-sklepu.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *